Lokowanie produktu

Lokowanie produktu (ang. product placement) polega na umieszczeniu go w środku przekazu radiowego lub telewizyjnego w taki sposób, żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do jego używania, bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.
Uważa się, że początki lokowania produktu sięgają lat 30. ubiegłego wieku, a zjawisko narodziło się w USA. Jednak pierwszy przypadek, kiedy produkt określonej marki zagrał na ekranie, sięga jeszcze czasów braci Lumiere – twórcy kina pokazywali w filmach… mydło Lever Bros (dzisiejszy Unilever). We wczesnym Hollywood najczęściej grały zaś samochody i papierosy. Tę formę promocji wykorzystywano nie tylko w telewizji, lecz także w audycjach radiowych, a nawet informacyjnych – w czasie wojny słuchacze mogli się dowiedzieć, że amerykańscy żołnierze palą wyłącznie camele.
W Polsce lokowanie produktów jest dźwignią wielu seriali. Z reguły lokowanie produktu funkcjonuje na zasadzie tzw. sponsoringu rzeczowego lub użyczeniowego: reklamodawca wypożycza lub przekazuje swoje produkty jako rekwizyty do filmu. Stacja musi oznakować program symbolem graficznym z napisem: „Audycja zawiera lokowanie produktu”. Taka informacja pojawia się przez cztery sekundy na początku programu, na jego końcu i po każdym bloku reklamowym. Zakazane jest lokowanie tematu, czyli omawianie pokazywanego produktu.
Product placement stanowi obecnie jedno z narzędzi marketingowych służących promocji produktów i usług.

Źródło: prawo.rp.pl, przeglad-tygodnik.pl
foto: Tom Hanks z filmu „Poza światem”

Przeczytaj również

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

[et_pb_section admin_label=”section”] [et_pb_row admin_label=”row”] [et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text”]Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić

Czytaj więcej »

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia