Real Time Marketing czyli marketing w czasie rzeczywistym

Dziś czas reakcji na działania konkurentów czy wykorzystanie szans bywa liczony w sekundach i minutach. A to czasem oznacza całkowicie odmienne podejście do sposobu czy stylu podejmowania decyzji. RTM nie da się zaplanować, przewidzieć czy ustalić. Nie ma bowiem na to czasu. RTM to szybkości procesu decyzyjnego i kreatywnego reagowania na otaczające wydarzenia.
Marketerzy wiedzą, że komunikowanie się z ludźmi w czasie rzeczywistym jest kluczem. Konsumenci spodziewają się szybkich reakcji. W dużej mierze dzięki mediom społecznościowym standardy komunikacji marki są znacznie wyższe, świat porusza się znacznie szybciej, a my jesteśmy o wiele bardziej świadomi niż kiedykolwiek. Jednak wielu sprzedawców przekazuje konsumentom niejasny przekaz marketingowy, a wystarczy uświadomić sobie, że konsument może mieć pragnienie i należy je spełnić uwzględniając emocje. Można tego dokonać na różne sposoby używając do tego np. twittera. Ludzie uruchamiają aplikację w oparciu o potrzeby, które chcą zaspokoić, czy to w celu znalezienia restauracji, aby się bawić, lub w celu znalezienia korporacji taksówkowej. Zadaniem marketerów jest wykorzystać odpowiedni moment i podsunąć klientom produkt, którego właśnie teraz potrzebują.

Na czym polega RTM? Oto przykład, zamieszczony na portalu Marketer +. Pewien pasażer w przedziale PKP oglądał sobie stronę Brand24 – narzędzia do monitoringu internetu, zastanawiając się nad wyborem konkretnej usługi. Traf chciał, że obok niego jechał kolega szefa owego serwisu. Kolega i szef szybko porozumieli się poprzez Facebooka. Za chwilę na stronie głównej Brand24 pojawiło się personalne pozdrowienie skierowane do owego pasażera pociągu z oznaczeniem jego trasy, nazwy oraz numeru zajmowanego miejsca w wagonie. Mina zainteresowanego – zdecydowanie bezcenna. O ile w tym przypadku zawarcie transakcji nie ma żadnego znaczenia, o tyle liczy się wyjątkowa autentyczność i transmedialność samej historii, którą można doskonale wpleść w ekosystem social mediów.
Reasumując – RTM jest jak uderzenie w tarczę , jak błysk flesza, krótkie, proste, kreatywne.

Przeczytaj również

Jak zbudować zespół marzeń? Najnowsze trendy w zarządzaniu i rola samoświadomości lidera.

Zespół marzeń – to nie tylko fraza, to cel, do którego dążą liczne firmy. Ale jak go osiągnąć dziś? Współczesne zarządzanie coraz bardziej skupia się na ludziach. Budowanie efektywnych zespołów przekracza ramy tradycyjnego przydzielania zadań. To sztuka tworzenia środowiska, w którym każdy członek może rozwijać się, a jednocześnie wspólnie osiągać

Czytaj więcej »

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2025 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone