Real Time Marketing czyli marketing w czasie rzeczywistym

Dziś czas reakcji na działania konkurentów czy wykorzystanie szans bywa liczony w sekundach i minutach. A to czasem oznacza całkowicie odmienne podejście do sposobu czy stylu podejmowania decyzji. RTM nie da się zaplanować, przewidzieć czy ustalić. Nie ma bowiem na to czasu. RTM to szybkości procesu decyzyjnego i kreatywnego reagowania na otaczające wydarzenia.
Marketerzy wiedzą, że komunikowanie się z ludźmi w czasie rzeczywistym jest kluczem. Konsumenci spodziewają się szybkich reakcji. W dużej mierze dzięki mediom społecznościowym standardy komunikacji marki są znacznie wyższe, świat porusza się znacznie szybciej, a my jesteśmy o wiele bardziej świadomi niż kiedykolwiek. Jednak wielu sprzedawców przekazuje konsumentom niejasny przekaz marketingowy, a wystarczy uświadomić sobie, że konsument może mieć pragnienie i należy je spełnić uwzględniając emocje. Można tego dokonać na różne sposoby używając do tego np. twittera. Ludzie uruchamiają aplikację w oparciu o potrzeby, które chcą zaspokoić, czy to w celu znalezienia restauracji, aby się bawić, lub w celu znalezienia korporacji taksówkowej. Zadaniem marketerów jest wykorzystać odpowiedni moment i podsunąć klientom produkt, którego właśnie teraz potrzebują.

Na czym polega RTM? Oto przykład, zamieszczony na portalu Marketer +. Pewien pasażer w przedziale PKP oglądał sobie stronę Brand24 – narzędzia do monitoringu internetu, zastanawiając się nad wyborem konkretnej usługi. Traf chciał, że obok niego jechał kolega szefa owego serwisu. Kolega i szef szybko porozumieli się poprzez Facebooka. Za chwilę na stronie głównej Brand24 pojawiło się personalne pozdrowienie skierowane do owego pasażera pociągu z oznaczeniem jego trasy, nazwy oraz numeru zajmowanego miejsca w wagonie. Mina zainteresowanego – zdecydowanie bezcenna. O ile w tym przypadku zawarcie transakcji nie ma żadnego znaczenia, o tyle liczy się wyjątkowa autentyczność i transmedialność samej historii, którą można doskonale wpleść w ekosystem social mediów.
Reasumując – RTM jest jak uderzenie w tarczę , jak błysk flesza, krótkie, proste, kreatywne.

Przeczytaj również

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia