Małe biznesy potrzebują wielkich liderów – jak prowadzić firmę do sukcesu?

Dzień dobry!

Nie ma co owijać w bawełnę: żadna odnosząca sukcesy organizacja nie byłaby tam, gdzie jest dzisiaj, bez skutecznego przywództwa. To jeden z najważniejszych kluczy do sukcesu – nawet w małych firmach.

Często jest jednak tak, że zakładając biznes, byliśmy ekspertami w swojej branży – czy to usługach IT, czy remontach, księgowości, sprzedaży, czy to produkcji odzieży itp. – ale zazwyczaj nikt nie uczył nas, jak być dobrymi liderami.

W efekcie, wg danych Gartner Group, tylko co trzeci pracownik postrzega swojego lidera jako wykazującego się ludzkim przywództwem, czyli autentycznego, empatycznego i łatwo przystosowującego się do zmian.

Co więcej, w raporcie Stowarzyszenia SHRM niemal 80% pracowników wskazało, że brak uznania ze strony liderów prowadzi ich do poszukiwania nowej pracy.

Co w takim razie wyróżnia dobrego lidera?

  • Przyszłościowe myślenie – właściciel/lider małej firmy powinien móc wyobrazić sobie, gdzie jego firma będzie za kilka lat, aby mogła utrzymać się na rynku.
  • Odpowiedzialność – w zarządzaniu pieniędzmi, terminowości i profesjonalizmie. Choć wydaje się to oczywiste, w rzeczywistości nie zawsze jest wdrażane w życie.
  • Komunikacja – to jeden z najważniejszych punktów i taki, z którym najwięcej osób ma problem. Dawanie się ponieść nerwom, brak klarownego przekazu w codziennych rozmowach czy niewystarczająca empatia to tylko kilka z nich. A to wszystko przekłada się na atmosferę w zespole i wyniki firmy.
  • Umiejętność motywowania innych – motywacja do ciągłego rozwoju i docenianie pracowników mają kluczowe znaczenie w małych firmach.

Czujesz, że to obszar, nad którym warto popracować w Twojej firmie? Chcesz być skutecznym liderem i inspirować swój zespół do osiągania wybitnych rezultatów? Chętnie Ci pomogę.

Podczas dwudniowego, spersonalizowanego warsztatu dla Ciebie i innych liderów w Twojej firmie, porozmawiamy m.in. o:

  • odpowiedniej komunikacji i budowaniu relacji
  • motywowaniu i inspirowaniu zespołu
  • zarządzaniu konfliktami i rozwiązywaniu problemów
  • zarządzaniu zadaniami.

Przedstawię Ci także indywidualny plan rozwoju, a po warsztatach nadal mogę służyć wsparciem i konsultacjami, aby pomóc Ci wcielać zdobytą wiedzę w życie.

Wejdź w nowy rok z większą pewnością siebie.

Zarezerwuj już termin warsztatów!

Z pozdrowieniami
Aneta Grzegorzewska

Przeczytaj również

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

[et_pb_section admin_label=”section”] [et_pb_row admin_label=”row”] [et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text”]Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić

Czytaj więcej »

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia