Audyt marketingowy jednostki samorządu terytorialnego

Celem marketingu terytorialnego jest zaspokojenie potrzeb mieszkańców poprzez poprawę jakości produktów i usług publicznych, wykreowanie pozytywnego wizerunku, a w konsekwencji podniesienie  atrakcyjności i konkurencyjności danej jednostki terytorialnej.

Dla usystematyzowania podejmowanych działań, istniejącej wiedzy rynkowej oraz roli komórek organizacyjnych,w kompetencjach których pozostaje między innymi promocja  i rozwój gospodarczy jednostki samorządu terytorialnego jest audyt marketingowy. Audyt ten jest przeglądem istniejącej organizacji i sposobu realizacji funkcji promocyjnej samorządu. Jego celem jest ocena:

  • misji, celów oraz strategii promocji i rozwoju
  • sprawności organizacji komórek organizacyjnych realizujących zadania w tym obszarze;
  • istniejących systemów (planowania, kontroli, narzędzi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, kreacji produktów i budowania oferty);
  • efektywności realizowanych działań ;
  • realizacji funkcji promocyjnych i przyczyniających się do rozwoju gospodarczego samorządu;

oraz identyfikacja trudności i szans rozwojowych, jak również sformułowanie planów mających na celu poprawę badanych obszarów.

Urzędy korzystające z zewnętrznego audytu osiągają korzyści w postaci:

  • wszechstronnego przeglądu działalności marketingowej samorządu;
  • niezależnej oceny realizacji funkcji marketingowej;
  • identyfikacji źródła istniejących problemów;
  • identyfikacji obszarów, które należy usprawnić.

Główną korzyścią z przeprowadzenia audytu marketingowego są wnioski i wskazówki zawarte w raporcie z audytu, a w szczególności rekomendacje dotyczące usprawnienia marketingu jst w obszarach zgodności działań marketingowych z celami strategicznymi.

  • Ile to kosztuje?

Koszt przeprowadzenia audytu uzależniony jest od rodzaju i wielkości jednostki terytorialnej oraz od zakresu i stopnia złożoności prowadzonej aktywności marketingowej. Koszt takiej usługi jest wyceniany indywidualnie i najczęściej mieści się w przedziale od 20 do 50 tys. zł.

Zapraszamy do współpracy!

Przeczytaj również

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić do spadku motywacji. Rozpoznanie tego problemu

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone