H2H co to takiego? Trendy w marketingu w 2015 r.

W roku, który przed nami, nie da się oddzielić od siebie poszczególnych działów e-marketingu (SEO, SEM, e-mail marketing, social media itd.). Głównym trendem na rok 2015 będzie połączenie wszystkich kanałów , na rzecz tworzenia spójnej strategii online marketingowej.

W 2015 roku przewagę zdobędą firmy, które będą potrafiły wyjść poza typowy, „twardy” marketing. Klient jest tak atakowany reklamami, że przestaje zauważać różnice w produktach tej samej kategorii i obojętnieje na przekaz.  Znaczenie zyskuje „ludzki” marketing (H2H), czyli human to human, komunikacja  przypominająca pogawędkę przy kawie – stawia się na szybkość reakcji, elokwencję, spontaniczność, autentyczność i dystans do siebie.

Dla przypomnienia, Komunikacja B2C mogła pozwolić sobie na odwoływanie się do argumentów emocjonalnych, do mówienia per Ty, do bardziej osobistego tonu. Z kolei komunikacja B2B mogła być już tylko formalna, rzeczowa, oficjalna i odwołująca się do rozsądku, logiki i racjonalnego myślenia. Dziś ten podział przestał być aktualny. Internet to wymusił. Klienci zaczęli postrzegać marki firmowe jako swoich znajomych. Stały się one ikonkami na np. Facebooku czy Twitterze – podobnie, jak żywi ludzie.

Zatem zaangażuj klienta w interakcję z Twoją marką. Spersonalizuj swoją ofertę. Trwa dekada mobile, social media i trudno będzie za kilka lat wskazać komuś, w którym roku odbyła się ta rewolucja. Jej efekty widzimy cały czas, szczególnie na poziomie komunikacji marek z klientami.

 

Przeczytaj również

Jak zbudować zespół marzeń? Najnowsze trendy w zarządzaniu i rola samoświadomości lidera.

Zespół marzeń – to nie tylko fraza, to cel, do którego dążą liczne firmy. Ale jak go osiągnąć dziś? Współczesne zarządzanie coraz bardziej skupia się na ludziach. Budowanie efektywnych zespołów przekracza ramy tradycyjnego przydzielania zadań. To sztuka tworzenia środowiska, w którym każdy członek może rozwijać się, a jednocześnie wspólnie osiągać

Czytaj więcej »

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2025 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone