Czego unikają ludzie silni psychicznie?

Czym jest porażka? Niczym innym jak lekcją, z której należy wyciągnąć wnioski. Z pewnością nie można się załamywać niepowodzeniem.  Ludzie sukcesu traktują ją jak kolejne doświadczenie w drodze do wyznaczonego celu.

Jeśli chcesz być człowiekiem sukcesu:

  • Nie użalaj się nad sobą, nie skarż się na trudne położenie. Naucz się odpowiedzialności za swoje czyny. Każdą konsekwencje potraktuj jako cenne doświadczenie. Idź do przodu i nie oglądaj się za siebie.
  • Nie trać kontroli nad sytuacją, nie daj się sprowokować do zniżki formy i samopoczucia, kontroluj emocje – to daje siłę.
  • Przyjmuj z radością zmiany. Jedyną stała w życiu jest zmiana! Podejmuj nowe wyzwania, niepewność powinna być dla ciebie motywująca, aby się wykazać.
  • Pamiętaj, że jeśli masz problem – możesz go rozwiązać, jeśli masz do czynienia z faktem – naucz się z tym żyć. Niech nie irytują cię czynniki zewnętrzne, na które nie masz wpływu. Pamiętaj, że jedyne, co zależy od ciebie, to twoje podejście i reakcja na trudności.
  • Nie próbuj zadowalać innych. Bądź sprawiedliwy w podejściu do ludzi. Gdy to jednak konieczne nie bój się konstruktywnie krytykować i być krytykowanym.
  • Nie bój się podejmować kontrolowanego ryzyka. Silne osobowości potrafią przeanalizować bilans potencjalnych zysków i strat oraz przygotować się na najgorszy scenariusz.
  • Nie żyj przeszłością a teraźniejszością. Wyciągaj wnioski z własnych doświadczeń. Nie rozpamiętuj długo porażek. Zamiast tego zainwestuj energię w wykorzystanie teraźniejszości i przyszłości.
  • Nie powtarzaj tych samych błędów. Silne osobowości biorą pełną odpowiedzialność za swoje czyny z przeszłości i potrafią wyciągać wnioski z błędów. Trafna i konstruktywna samoocena jest jedną z kluczowych zdolności przedsiębiorców odnoszących największe sukcesy.
  • Ciesz się z sukcesów innych. Nie zazdrość. Mocne osobowości potrafią powstrzymać zazdrość i żal, kiedy innym udaje się osiągnąć coś wielkiego
  • Nie poddawaj się porażkom. Każda jest bezcennym doświadczeniem. Akceptuj upadki pod warunkiem, że ta lekcja zbliży cię do wyznaczonego celu.
  • Silni ludzie lubią spędzać czas sami. Wykorzystują to na refleksję, snucie planów. Czują się dobrze ze sobą.
  • Nie miej poczucia, że cokolwiek ci się należy. Ludzie silni psychicznie gotowi są do ciężkiej, twórczo wydajnej pracy, by dzięki swym osiągnięciom zasłużyć na sukces.
  • Myśl perspektywicznie, nie spodziewaj się natychmiastowych rezultatów. Doceniaj mniejsze sukcesy po drodze. Prawdziwe zmiany wymagają czasu.

*Na podstawie listy cech opracowanej przez psychoterapeutkę Amy Morin.

Przeczytaj również

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

[et_pb_section admin_label=”section”] [et_pb_row admin_label=”row”] [et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text”]Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić

Czytaj więcej »

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia