Jak zachowują się ludzie sukcesu?

Liczne badania potwierdzają, że sukces zależy w dużej mierze od nas samych, naszej determinacji i właściwie wyrobionych nawyków. University of Melbourne przeprowadził badania, z których wynika, że ludzie pewni siebie otrzymują wyższe wynagrodzenia i szybciej wywalczają awans.

Przedstawiamy 12 nawyków, które każdy powinien włączyć do swojego repertuaru zachowań w biznesie.

1. Bądź szczęśliwym człowiekiem. Szczęście jest kluczowym elementem pewności siebie, ponieważ żeby być pewnym w tym, co się robi, trzeba być zadowolonym z tego, kim się jest. Ludzie sukcesu czerpią przyjemność i satysfakcję z własnych osiągnięć, a nie z tego, co inni sądzą o ich dokonaniach.

2. Nie osądzaj. Ludzie sukcesu nie oceniają innych, ponieważ wiedzą, że każdy ma coś do zaoferowania, i nie muszą dołować ludzi, aby się dowartościować. Porównywanie siebie z innymi jest ograniczające. Szkoda czasu i energii.

3. Nie odzywaj się, jeżeli uważasz, że nie warto. Badania przeprowadzone na University of California w San Francisco pokazują, że im trudniej jest ci powiedzieć „nie”, tym bardziej narażony jesteś na stres, wypalenie, a nawet depresję. Ludzie sukcesu wiedzą, że mówienie „nie” jest zdrowe i mają wystarczająco dobrą samoocenę, aby swoje sprzeciwy wypowiadać jasno. Kiedy trzeba powiedzieć „nie”, unikają takich sformułowań jak „nie sądzę, żebym mógł” czy „nie jestem pewien”. Mówią „nie” pewnie i stanowczo nowym zobowiązaniom, aby móc zrealizować te już podjęte.

4. Częściej słuchaj niż mów. Ludzie sukcesu częściej słuchają niż mówią, ponieważ nie mają poczucia, że muszą coś udowodnić. Wiedzą, że aktywne słuchanie i zwracanie uwagi na to, co mówią inni, daje szanse na naukę i rozwój. Zamiast traktować interakcję jako możliwość udowodnienia czegoś ludziom, koncentrują się na niej, ponieważ jest to w istocie znacznie przyjemniejsze i bardziej produktywne w relacji z innymi.

5. Mów z przekonaniem. Od ludzi sukcesu rzadko słyszy się takie sformułowania jak „nie jestem pewien” albo „wydaje mi się”. Osoby pewnie siebie mówią w sposób asertywny, ponieważ wiedzą, że trudno jest nakłonić ludzi do słuchania, kiedy nie przedstawia się swoich myśli z przekonaniem.

6. Szukaj małych zwycięstw. Ludzie sukcesu lubią rzucać sobie wyzwania i rywalizować, nawet jeżeli ich wysiłki prowadzą do niewielkich zwycięstw. Małe wygrane budują nowe receptory androgenów w obszarach mózgu odpowiedzialnych za wynagradzanie i motywację. Powodują wzrost pewności siebie i ochoty do mierzenia się z kolejnymi wyzwaniami.

7. Ćwicz. Badanie przeprowadzone w instytucie Eastern Ontario Research pokazało, że ludzie, którzy ćwiczyli dwa razy w tygodniu przez dziesięć tygodni, czuli się bardziej kompetentni socjalnie, akademicko i atletycznie. Poza tym wyżej oceniali swój wizerunek i mieli lepszą samoocenę. Co ciekawe, zmiany fizyczne nie były odpowiedzialne za wzrost pewności siebie, lecz wzmożona produkcja endorfin, którą zawdzięczali ćwiczeniom.

8. Nie szukaj uwagi. Ludzie nie interesują się osobami, które desperacko poszukują uwagi. Osoby, które odniosły sukces wiedzą, że bycie sobą jest znacznie efektywniejsze od usilnych prób pokazania, jak jest się ważnym. Ludzie sukcesu mają także ceną umiejętność rozszczepiania uwagi. Kiedy ktoś zwraca na nich uwagę z powodu tego, co osiągnęli, szybko potrafią rozprzestrzenić zainteresowanie na ludzi, którzy pomogli im to zrobić. Nie potrzebują poklasku.

9. Nie bój się popełnić błędu. Ludzie sukcesu nie boją się być w błędzie. Lubią przedstawiać swoje opinie i sprawdzać, czy mają rację, ponieważ za każdym razem, kiedy popełniają błąd, czegoś się uczą. A kiedy mają rację, mogą czegoś nauczyć innych.

10. Nie bój się podejmować ryzyka. Kiedy ludzie sukcesu dostrzegają okazję, sięgają po nią. Zamiast martwić się, co może pójść nie tak, zadają sobie pytania: „Co mnie powstrzymuje?” albo „Dlaczego miałbym tego nie zrobić?”. I robią to. Strach nie zatrzymuje ich, ponieważ wiedzą, że gdy nie spróbują, nie osiągną sukcesu. Wiedzą też, że ewentualne niepowodzenie może okazać się cenną lekcją.

na podstawie: Forbes.pl

Przeczytaj również

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

[et_pb_section admin_label=”section”] [et_pb_row admin_label=”row”] [et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text”]Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić

Czytaj więcej »

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia