Celem marketingu terytorialnego jest zaspokojenie potrzeb mieszkańców poprzez poprawę jakości produktów i usług publicznych, wykreowanie pozytywnego wizerunku, a w konsekwencji podniesienie atrakcyjności i konkurencyjności danej jednostki terytorialnej.
Dla usystematyzowania podejmowanych działań, istniejącej wiedzy rynkowej oraz roli komórek organizacyjnych,w kompetencjach których pozostaje między innymi promocja i rozwój gospodarczy jednostki samorządu terytorialnego jest audyt marketingowy. Audyt ten jest przeglądem istniejącej organizacji i sposobu realizacji funkcji promocyjnej samorządu. Jego celem jest ocena:
- misji, celów oraz strategii promocji i rozwoju
- sprawności organizacji komórek organizacyjnych realizujących zadania w tym obszarze;
- istniejących systemów (planowania, kontroli, narzędzi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, kreacji produktów i budowania oferty);
- efektywności realizowanych działań ;
- realizacji funkcji promocyjnych i przyczyniających się do rozwoju gospodarczego samorządu;
oraz identyfikacja trudności i szans rozwojowych, jak również sformułowanie planów mających na celu poprawę badanych obszarów.
Urzędy korzystające z zewnętrznego audytu osiągają korzyści w postaci:
- wszechstronnego przeglądu działalności marketingowej samorządu;
- niezależnej oceny realizacji funkcji marketingowej;
- identyfikacji źródła istniejących problemów;
- identyfikacji obszarów, które należy usprawnić.
Główną korzyścią z przeprowadzenia audytu marketingowego są wnioski i wskazówki zawarte w raporcie z audytu, a w szczególności rekomendacje dotyczące usprawnienia marketingu jst w obszarach zgodności działań marketingowych z celami strategicznymi.
- Ile to kosztuje?
Koszt przeprowadzenia audytu uzależniony jest od rodzaju i wielkości jednostki terytorialnej oraz od zakresu i stopnia złożoności prowadzonej aktywności marketingowej. Koszt takiej usługi jest wyceniany indywidualnie i najczęściej mieści się w przedziale od 20 do 50 tys. zł.
Zapraszamy do współpracy!