Zastanawialiście się, dlaczego McDonald’s rozdaje kawę za darmo, muzea w określone dni nie pobierają opłat, a sprzedawcy internetowi dostarczają towar do domu gratis?
To proste. Firmy chętnie ponoszą koszty, bo zero nie jest ceną. Jest to budowanie marki poprzez stosowanie emocjonalnego irracjonalnego podniecenia. Działa? Działa!!!! I o to chodzi, aby ludzie mięli pozytywne skojarzenie, żeby chciało im się wracać. Może wtedy kupią coś innego? Budowanie marki to nic innego, jak kreowanie i utrwalanie w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku. Marka jest wyobrażeniem, które klienci kojarzą z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Zatem – jaka reputacja u klientów – taka marka!!!
![](https://anetagrzegorzewska.pl/wp-content/uploads/2024/06/Brand-Research-1-768x658.jpg)
Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!
Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało