Prowadzenie małej firmy to ekscytująca podróż, ale na swojej drodze możesz mierzyć się z wieloma błędnymi przekonaniami dotyczącymi rozwoju biznesu, które będą Cię blokować. Wiele z nich słyszę na konsultacjach z przedsiębiorcami.
Oto kilka z tych, które pojawiają się dość często – zobacz, czy przypadkiem i Tobie nie podcinają biznesowych skrzydeł. 😉
Mit 1: Małe firmy nie potrzebują planu rozwoju
„Mam małą firmę, po co mi jakaś strategia rozwoju?” – nawet nie zliczę, ile razy słyszałam to pytanie podczas konsultacji.
Wśród osób zarządzających małymi firmami panuje błędne przekonanie, że strategia jest przywilejem zarezerwowanym dla korporacyjnych gigantów, podczas gdy mniejsi gracze spokojnie mogą radzić sobie bez niej. Prawda jest jednak taka, że wielkość firmy nie ma zbyt wiele wspólnego z potrzebą posiadania strategii – w rzeczywistości dobry plan jest równie przydatny w biznesie działającym na skalę mikro, jak i globalną. To taka „mapa drogowa”, która poprowadzi Cię przez zakręty świata biznesu.
Mit 2: Strategia rozwoju jest kosztowna
Powszechnie panuje błędne przekonanie, że tworzenie strategii jest luksusem, na który mogą sobie pozwolić tylko bogate firmy. Sam termin „strategia” brzmi bowiem jak ogromne przedsięwzięcie, nad którym całymi miesiącami pracują zastępy drogich ekspertów. W rzeczywistości wcale nie musi tak być (ale o tym za chwilę).
Mit 3: Wdrażanie strategii rozwoju jest zbyt skomplikowane i pracochłonne dla małych zespołów
Prawda jest taka, że dobrze zaprojektowany plan rozwoju upraszcza podejmowanie decyzji i sprawia, że zespół koncentruje się na wspólnych celach. Pozwala skupić się na priorytetach i odciąga uwagę od czynników rozpraszających.
Jeśli nie masz jeszcze planu rozwoju dla swojej firmy, ostatni kwartał to dobry czas, aby o tym pomyśleć i pewnym krokiem wejść w kolejny rok.
Oto dwa sposoby, w jakie mogę pomóc uwolnić potencjał Twojej firmy:
🔗 Warsztaty strategiczne
Zaangażuj swoich pracowników we wspólne warsztaty rozwojowe, podczas których stworzymy dostosowaną strategię rozwoju dla Twojej firmy.
🔗 Konsultacje 1:1
Umów się na indywidualne konsultacje, specjalnie dostosowane do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych – to dobra opcja, gdy np. dopiero startujesz ze swoim biznesem.
Nie pozwól, aby strategiczne mity dłużej Cię ograniczały. 😊
Pozdrawiam,
Aneta