Kolory i ich znaczenie w reklamie.

Kolory mogą dodawać energii lub studzić emocje. Psy­cholo­gia koloru zajmuje się tym, jak kolory wpływają na człowieka. W reklamie kolory mają swoje znaczenie. Ich zadaniem jest wywołać emocje lub uspokoić zmysły. Skojarzenia związane z kolorami powodują nasze podświadome reakcje na dany produkt, opakowanie lub jego reklamę. Jak postrzegamy kolory? Poniżej znajdziecie odpowiedź na to pytanie.

Czerwony – wywołuje emocje. Stymuluje ludzi do podjęcia szybkiej decyzji i kojarzy się z nagłówkami typu: okazja, tylko teraz. Ten kolor to kolor energii. Oznacza też niebezpieczeństwo. (Coca cola, H&M, Colgate)

Pomarańczowy – określa radość i fascynację ale i determinację. Lubiany przez młodych ludzi. Stymuluje apetyt. Używany do reklamy produktów spożywczych i artykułów młodzieżowych. (CCC, Allegro)

Żółty – kolor słońca, radości, szczęścia, intelektu oraz energii. Wywołuje uczucie ciepła, kojarzy się z czasem wolnym. (IKEA, McDonald)

Zielony – kolor natury, symbolizuje wzrost, harmonię, świeżość. Określa bezpieczeństwo, jest eco, naturalny. (Starbucks, BP)

Niebieski – kolor nieba i morza. Symbolizuje stabilizację, lojalność, mądrość, wiarę i prawdę. Kolorem niebieskim najlepiej promować produkty związane z wodą, czystością, niebem i powietrzem. Nie należy stosować kolory niebieskiego do żywności, ponieważ niebieski tłumi apetyt. (Nokia, Adidas)

Czarny – moc, elegancja, tajemniczość. Daje poczucie perespektywy oraz głębi. Wyszczupla. Symbolizuje wysoki standard. (Sony, Puma)

Kolor ma znaczenie!

Przeczytaj również

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić do spadku motywacji. Rozpoznanie tego problemu

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone