Jak wybrać najlepszą agencję reklamową?

Aby zidentyfikować i wybrać najlepsze agencje reklamowe dla marki lub organizacji trzeba poświęcić trochę czasu. Czy najlepsza agencja to ta, która wygrywa najwięcej branżowych nagród czy ta, która projektuje dobre i estetyczne materiały reklamowe? Wszystko zależy od preferencji. Nie można tego jednoznacznie określić. Jak stworzyć związek partnerski z agencja reklamową? Jakie kryteria brać pod uwagę przy jej wyborze? Spróbujmy odpowiedzieć sobie na te pytania. Poniżej przedstawimy Wam pięć kroków do wyboru najlepszej agencji reklamowej.

Po pierwsze – LUDZIE
Ludzie to podstawa. Każdą firmę tworzą ludzie. Dziś to oni są kapitałem, ponieważ to ich potencjał intelektualny jest najcenniejszym dobrem firmy. Kreatywni ludzie w agencji reklamowej są jej wartością.

Po drugie – komunikacja
Ważną rzeczą jest, czy pracownik agencji przydzielony Ci do współpracy jest partnerem czy prelegentem. Ile czasu podczas spotkania poświęca opowiadaniu o dokonaniach, nagrodach, a ile koncentruje się na Twojej firmie? Czy dopytuje, próbuje zrozumieć Twoje potrzeby, czy też narzuca gotowe, szablonowe rozwiązania? Wskaźnikiem jakości agencji niech będzie liczba i trafność zadanych pytań w kontekście planowanych działań promocyjnych.

Po trzecie – research
Nie jest łatwo na konkurencyjnym rynku ocenić ofertę agencji reklamowej. Ceny i jakość świadczonych usług jest bardzo zróżnicowana. Zatem jak dokonać wyboru? Wciel się na chwilę w rolę Sherlocka Holmesa XXI wieku i przeprowadź swoje prywatne śledztwo. Postaraj się znaleźć jak najwięcej danych o agencji.Wiele przydatnych informacji znajdziesz w Internecie. Przejrzyj portoflio agencji, rekomendacje, opinie na forach internetowych (choć w tym ostatnim przypadku zachowaj ostrożność – czasem inne agencje mogą nie stosować się do zasad fair play i uprawiają czarny PR,, by zdyskredytować konkurencję). Jeśli to możliwe, uzyskaj informację o poziomie satysfakcji dotychczasowych klientów agencji ( często ich lista znajduje się na stronie internetowej agencji)

Po czwarte – kreatywność
Pamiętacie kultowe reklamy, których teksty weszły do użytku powszechnego : napoju Frugo –„No to Frugo”, browaru Żywiec – „Prawie jak Żywiec, prawie robi wielką różnicę”, Totalizatora Sportowego „…teraz to mi Lotto”? Kreatywność w branży reklamowej jest bezcenna. Niestandardowa kampania też, ale tylko wtedy, gdy dopasowana jest do Twoich potrzeb. Kreatywność powinna objawiać się również w zarządzaniu budżetem w taki sposób, aby zarówno z większego, jak i mniejszego zasobu pieniężnego uzyskać pożądany efekt.

Po piąte – partnerstwo
Agencja, współpracując na partnerskich zasadach, powinna być Twoim zapleczem: kompetentnym i odpowiedzialnym. Musicie wzajemnie się poznać, a wtedy będziecie, jak małżeństwo doskonałe.

źródło: opracowanie własne i marketer+

Przeczytaj również

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić do spadku motywacji. Rozpoznanie tego problemu

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone