Aby zidentyfikować i wybrać najlepsze agencje reklamowe dla marki lub organizacji trzeba poświęcić trochę czasu. Czy najlepsza agencja to ta, która wygrywa najwięcej branżowych nagród czy ta, która projektuje dobre i estetyczne materiały reklamowe? Wszystko zależy od preferencji. Nie można tego jednoznacznie określić. Jak stworzyć związek partnerski z agencja reklamową? Jakie kryteria brać pod uwagę przy jej wyborze? Spróbujmy odpowiedzieć sobie na te pytania. Poniżej przedstawimy Wam pięć kroków do wyboru najlepszej agencji reklamowej.
Po pierwsze – LUDZIE
Ludzie to podstawa. Każdą firmę tworzą ludzie. Dziś to oni są kapitałem, ponieważ to ich potencjał intelektualny jest najcenniejszym dobrem firmy. Kreatywni ludzie w agencji reklamowej są jej wartością.
Po drugie – komunikacja
Ważną rzeczą jest, czy pracownik agencji przydzielony Ci do współpracy jest partnerem czy prelegentem. Ile czasu podczas spotkania poświęca opowiadaniu o dokonaniach, nagrodach, a ile koncentruje się na Twojej firmie? Czy dopytuje, próbuje zrozumieć Twoje potrzeby, czy też narzuca gotowe, szablonowe rozwiązania? Wskaźnikiem jakości agencji niech będzie liczba i trafność zadanych pytań w kontekście planowanych działań promocyjnych.
Po trzecie – research
Nie jest łatwo na konkurencyjnym rynku ocenić ofertę agencji reklamowej. Ceny i jakość świadczonych usług jest bardzo zróżnicowana. Zatem jak dokonać wyboru? Wciel się na chwilę w rolę Sherlocka Holmesa XXI wieku i przeprowadź swoje prywatne śledztwo. Postaraj się znaleźć jak najwięcej danych o agencji.Wiele przydatnych informacji znajdziesz w Internecie. Przejrzyj portoflio agencji, rekomendacje, opinie na forach internetowych (choć w tym ostatnim przypadku zachowaj ostrożność – czasem inne agencje mogą nie stosować się do zasad fair play i uprawiają czarny PR,, by zdyskredytować konkurencję). Jeśli to możliwe, uzyskaj informację o poziomie satysfakcji dotychczasowych klientów agencji ( często ich lista znajduje się na stronie internetowej agencji)
Po czwarte – kreatywność
Pamiętacie kultowe reklamy, których teksty weszły do użytku powszechnego : napoju Frugo –„No to Frugo”, browaru Żywiec – „Prawie jak Żywiec, prawie robi wielką różnicę”, Totalizatora Sportowego „…teraz to mi Lotto”? Kreatywność w branży reklamowej jest bezcenna. Niestandardowa kampania też, ale tylko wtedy, gdy dopasowana jest do Twoich potrzeb. Kreatywność powinna objawiać się również w zarządzaniu budżetem w taki sposób, aby zarówno z większego, jak i mniejszego zasobu pieniężnego uzyskać pożądany efekt.
Po piąte – partnerstwo
Agencja, współpracując na partnerskich zasadach, powinna być Twoim zapleczem: kompetentnym i odpowiedzialnym. Musicie wzajemnie się poznać, a wtedy będziecie, jak małżeństwo doskonałe.
źródło: opracowanie własne i marketer+