Real Time Marketing czyli marketing w czasie rzeczywistym

Dziś czas reakcji na działania konkurentów czy wykorzystanie szans bywa liczony w sekundach i minutach. A to czasem oznacza całkowicie odmienne podejście do sposobu czy stylu podejmowania decyzji. RTM nie da się zaplanować, przewidzieć czy ustalić. Nie ma bowiem na to czasu. RTM to szybkości procesu decyzyjnego i kreatywnego reagowania na otaczające wydarzenia.
Marketerzy wiedzą, że komunikowanie się z ludźmi w czasie rzeczywistym jest kluczem. Konsumenci spodziewają się szybkich reakcji. W dużej mierze dzięki mediom społecznościowym standardy komunikacji marki są znacznie wyższe, świat porusza się znacznie szybciej, a my jesteśmy o wiele bardziej świadomi niż kiedykolwiek. Jednak wielu sprzedawców przekazuje konsumentom niejasny przekaz marketingowy, a wystarczy uświadomić sobie, że konsument może mieć pragnienie i należy je spełnić uwzględniając emocje. Można tego dokonać na różne sposoby używając do tego np. twittera. Ludzie uruchamiają aplikację w oparciu o potrzeby, które chcą zaspokoić, czy to w celu znalezienia restauracji, aby się bawić, lub w celu znalezienia korporacji taksówkowej. Zadaniem marketerów jest wykorzystać odpowiedni moment i podsunąć klientom produkt, którego właśnie teraz potrzebują.

Na czym polega RTM? Oto przykład, zamieszczony na portalu Marketer +. Pewien pasażer w przedziale PKP oglądał sobie stronę Brand24 – narzędzia do monitoringu internetu, zastanawiając się nad wyborem konkretnej usługi. Traf chciał, że obok niego jechał kolega szefa owego serwisu. Kolega i szef szybko porozumieli się poprzez Facebooka. Za chwilę na stronie głównej Brand24 pojawiło się personalne pozdrowienie skierowane do owego pasażera pociągu z oznaczeniem jego trasy, nazwy oraz numeru zajmowanego miejsca w wagonie. Mina zainteresowanego – zdecydowanie bezcenna. O ile w tym przypadku zawarcie transakcji nie ma żadnego znaczenia, o tyle liczy się wyjątkowa autentyczność i transmedialność samej historii, którą można doskonale wpleść w ekosystem social mediów.
Reasumując – RTM jest jak uderzenie w tarczę , jak błysk flesza, krótkie, proste, kreatywne.

Przeczytaj również

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić do spadku motywacji. Rozpoznanie tego problemu

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone