Profesjonalny wizerunek w sieci

We współczesnym świecie utarło się powiedzenie: „nie ma cię w mediach społecznościowych- nie istniejesz”. Można się z tym faktem spierać, ale prawdą jest, że nowoczesne technologie ułatwiają nam życie. Także zawodowe. Obecnie, aby szybko uzyskać informacje o danej osobie, wystarczy wpisać jej imię i nazwisko w Google i już. Coraz częściej wyszukiwarki są jednym z pierwszych źródeł informacji dla pracodawcy o potencjalnym pracowniku. Należy więc wziąć pod lupę to, w jaki sposób korzystamy z mediów społecznościowych i jak kreujemy swój wizerunek w internecie. Sieć to potężna broń, która działa w obie strony – nie tylko na korzyść pracodawcy, ale i kandydata. Możemy sami wykorzystać jej możliwości, by zaprezentować się jako specjalista z danej dziedziny, osoba godna zaufania i profesjonalna.
Według danych Socialbakers, już 10 milionów Polaków posiada konto na Facebooku. Jedni umieszczają tam swoje zdjęcia z wakacji, w stroju kąpielowym i z drinkiem w dłoni. Drudzy nie chcą się dzielić z innymi swoimi fotografiami, chronią w ten sposób swoją prywatność.

Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje minusy. – Jeśli chcemy przed innymi użytkownikami portali społecznościowych i rekruterami sprawdzającymi nas w sieci wyjść na profesjonalistę, nie zamieszczajmy zdjęć z szalonych imprez czy postów o niecenzuralnej treści. Zadbajmy jednak o to, by ludzie mogli poznać nas bliżej oraz zobaczyć, jak wyglądamy. Inaczej ktoś może pomyśleć, że mamy coś do ukrycia. Dlatego właśnie na swoim profilu publikujmy tylko te zdjęcia, które prezentują nas w pozytywnym lub neutralnym świetle.

Co zaś do postów i komentarzy, niech będą one kreatywne i zabawne, ale bez wulgaryzmów i tekstów mogących urazić uczucia innych osób. Pamiętajmy również o tym, przy jakich aplikacjach oraz treściach z innych profili nacisnęliśmy „Lubię to!” – inni użytkownicy widzą naszą aktywność. Jeśli będzie to nasz ulubiony zespół muzyczny, to żaden problem, lecz gdy polubiliśmy kiedyś stronę „Uwielbiam nic nie robić w pracy”, to przyszły pracodawca z pewnością zastanowi się dwa razy przed zatrudnieniem nas lub w ogóle zaproszeniem do wzięcia udziału w dalszych etapach rekrutacji.

Źródło: praca.interia.pl

Przeczytaj również

Jak skutecznie delegować zadania w firmie?

Delegowanie zadań to kluczowa umiejętność, która może znacząco wpłynąć na efektywność pracy w każdej organizacji. Dobrze przeprowadzony proces delegowania nie tylko odciąża liderów, ale także rozwija umiejętności pracowników i wzmacnia zespół. W tym artykule przedstawimy kilka sprawdzonych strategii, które pomogą Ci skutecznie delegować zadania w firmie. Zrozumienie, co można delegować

Czytaj więcej »

Budowanie odporności psychicznej lidera

W dzisiejszym dynamicznym i często nieprzewidywalnym środowisku biznesowym, odporność psychiczna stała się kluczową cechą skutecznych liderów. Odporność psychiczna to zdolność do radzenia sobie z wyzwaniami, adaptacji do zmian oraz utrzymania pozytywnego nastawienia w obliczu trudności. W tym artykule opowiem Ci, jak liderzy mogą rozwijać swoją odporność psychiczną, aby lepiej zarządzać

Czytaj więcej »

Jak zbudować zespół marzeń? Najnowsze trendy w zarządzaniu i rola samoświadomości lidera.

Zespół marzeń – to nie tylko fraza, to cel, do którego dążą liczne firmy. Ale jak go osiągnąć dziś? Współczesne zarządzanie coraz bardziej skupia się na ludziach. Budowanie efektywnych zespołów przekracza ramy tradycyjnego przydzielania zadań. To sztuka tworzenia środowiska, w którym każdy członek może rozwijać się, a jednocześnie wspólnie osiągać

Czytaj więcej »

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2025 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone