H2H co to takiego? Trendy w marketingu w 2015 r.

W roku, który przed nami, nie da się oddzielić od siebie poszczególnych działów e-marketingu (SEO, SEM, e-mail marketing, social media itd.). Głównym trendem na rok 2015 będzie połączenie wszystkich kanałów , na rzecz tworzenia spójnej strategii online marketingowej.

W 2015 roku przewagę zdobędą firmy, które będą potrafiły wyjść poza typowy, „twardy” marketing. Klient jest tak atakowany reklamami, że przestaje zauważać różnice w produktach tej samej kategorii i obojętnieje na przekaz.  Znaczenie zyskuje „ludzki” marketing (H2H), czyli human to human, komunikacja  przypominająca pogawędkę przy kawie – stawia się na szybkość reakcji, elokwencję, spontaniczność, autentyczność i dystans do siebie.

Dla przypomnienia, Komunikacja B2C mogła pozwolić sobie na odwoływanie się do argumentów emocjonalnych, do mówienia per Ty, do bardziej osobistego tonu. Z kolei komunikacja B2B mogła być już tylko formalna, rzeczowa, oficjalna i odwołująca się do rozsądku, logiki i racjonalnego myślenia. Dziś ten podział przestał być aktualny. Internet to wymusił. Klienci zaczęli postrzegać marki firmowe jako swoich znajomych. Stały się one ikonkami na np. Facebooku czy Twitterze – podobnie, jak żywi ludzie.

Zatem zaangażuj klienta w interakcję z Twoją marką. Spersonalizuj swoją ofertę. Trwa dekada mobile, social media i trudno będzie za kilka lat wskazać komuś, w którym roku odbyła się ta rewolucja. Jej efekty widzimy cały czas, szczególnie na poziomie komunikacji marek z klientami.

 

Przeczytaj również

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić do spadku motywacji. Rozpoznanie tego problemu

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone