Jak przyciągnąć i zatrzymać klienta?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę, jesteś właścicielem sklepu czy zakładu wulkanizacji, aby Twój biznes się rozwijał musisz pamiętać o stosowaniu określonych  zasad w swoim postępowaniu biznesowym.

Zanim zaczniesz prowadzić swoją firmę – jasno określ, do kogo kierujesz swoją ofertę. Musisz mieć grupę docelową i znać odpowiedź na pytanie – kto najbardziej skorzysta z oferowanych przez ciebie produktów czy usług? Musisz również być elastyczny w ulepszaniu swoich produktów i usług, wszystko się zmienia a najszybciej rynek. Zapytaj znajomych, czego by oczekiwali od Twojej firmy, gdyby stali się Twoimi klientami. Reklama Twoich produktów nie ma sensu jeśli nie masz pewności, czego potrzebują. Klienci kupują to, czego sami chcą, a nie to, co ty uważasz dla nich za niezbędne. Dobrze poznaj swój rynek docelowy, a opracowanie strategii sprzedaży stanie się znacznie łatwiejsze.

Musisz stworzyć ofertę nie do odrzucenia, w której klient znajdzie odpowiedź na pytanie – jaką korzyść będzie miał ze współpracy z Tobą np. „dwa produkty w cenie jednego” lub „daj mi dwa miesiące a Twoja sprzedaż wzrośnie o 20%”.

Wyjdź do klientów docelowych i przedstaw im swoją ofertę. Nawiąż z nimi kontakt. Spotkaj się i zarekomenduj. Działania bezpośrednie często przynosza najlepsze efekty. Badaj skuteczność swoich działań. Wstyd przyznać, że krok, który jest niezbędny dla skutecznego biznesu czyli domykanie transakcji, jest tak często pomijany. Naucz się, jak nawiązywać wiążące kontakty handlowe. Z przedstawicielami niektórych firm będziesz musiał spotkać się osobiście. Jakąkolwiek formę wybierzesz, musisz podać w swojej ofercie na tyle wyczerpujące informacje, żeby klienci mogli być pewni zakupu, którego zamierzają dokonać. W miarę możliwości zautomatyzuj dostęp do informacji, korzystając ze stron internetowych, broszur, czy mailingów. Pozwoli ci to zwiększyć obszar działania i zaoszczędzić dużo czasu.

Zawsze miej „wisienkę na torcie” – znaczną część twojego zysku będą stanowić ponowne zakupy zadowolonych klientów. Klienci, z którymi już raz nawiązałeś współpracę, wiedzą, że mogą na tobie polegać. Stwórz pakiety lub produkty promocyjne i gratisy, które możesz zaoferować im w odpowiedzi na potrzeby, jakie ci zgłaszają. Umiejętne tworzenie dodatkowych ofert sprzedaży będzie mieć duże znaczenie dla tego, czy twoja firma przetrwa na rynku.

 

Przeczytaj również

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić do spadku motywacji. Rozpoznanie tego problemu

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone