Rekrutacja, czy loteria w wyborze pracownika?

Dlaczego proces rekrutacji jest tak ważny, skoro tak naprawdę jedynym zadaniem zatrudnionych jest wykonywać swoją pracę? Ponieważ każdemu pracodawcy zależy aby praca była nie tylko wykonana, ale wykonana najlepiej. Zwracanie uwagi na to, komu oferujemy stanowisko pracy jest bardzo istotne. Osoba zgłaszająca swoją kandydaturę powinna przy rozmowie kwalifikacyjnej dowiedzieć się, czego się od niej oczekuje i wymaga, aby była w stanie od początku wiedzieć ,,w co się pakuje”. Ważny jest tutaj konkretyzm i jasność naszych komunikatów. Stosowane kroki w procesie selekcji wszystkie składają się na to, aby osoba zatrudniona była najlepszym wyborem spośród zabiegających się o stanowisko. Należy zatem zwracać uwagę na wszystkie aspekty. Jak osoba się prezentuje, czy widać po niej, że jest zaangażowana w pracę, czy można jej zaufać.

Poza tym warto obserwować małe detale świadczące ogólnie o osobie, nie tylko co jest w jej CV, ale również jak profesjonalnie jest wykonane, jak osoba się zachowuje. Oczywiście nie koniecznie najlepszym sposobem jest wypytanie zatrudnianego o każdy aspekt, to może bowiem go zirytować i spłoszyć. Istotne jest zadanie kluczowych pytań, dających odpowiedź na tyle rozwiniętą, że jednocześnie podającą nam więcej informacji. Rekrutacja jest istotna, ponieważ nie tylko doświadczenie zawodowe wpływa na efekty i jakość pracy zatrudnionego. Na przykład spośród piątki osób na stanowisko kelnera, wszystkich o identycznym doświadczeniu, wybierzemy tą najbardziej pracowitą, pewną siebie, od której można aż wyczuć zaangażowanie. Zwracanie dużej uwagi na rekrutację nie tylko pozwala nam dokonać najlepszego wyboru z możliwych. Pokazuje również osobom ubiegających się o pracę, że bierzemy je i ich ofertę poważnie oraz, że dobrze dbamy o nasz własny biznes. Dlatego rekrutacja jest jednym z najistotniejszych elementów prowadzenia biznesu oraz kadry pracowniczej, zapewnia nas bowiem, że nie powierzamy naszego zaufania i stanowiska pracy byle komu.

Cechy dobrego pracownika (zaufanie, pracowitość, zaangażowanie i obeznanie z danym fachu) oczywiście są bardzo ważne, a rekrutacja pozwala nam rozpoznać spośród osób chętnych do pracy nie tylko najlepiej pasującą na dane stanowisko, ale również taką, której wiemy, że może potrzebować teraz nasz zespół. To element, który ułatwia pracującym tworzenie zespołu o podobnych wartościach, co daje duże korzyści ogólnej pracy.

Przeczytaj również

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić do spadku motywacji. Rozpoznanie tego problemu

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone