Co daje największą satysfakcję z pracy – o co zadbać jako pracodawca, a czego poszukiwać jako pracownik ?

Wiele osób twierdzi, że praca nie ma możliwości jednocześnie być ciekawa i opłacalna. Na szczęście jest to bardzo dalekie od prawdy, jeśli bowiem odpowiednio zadba się o oba czynniki i dobierze odpowiednio stanowisko, jesteśmy w stanie osiągnąć satysfakcję z wykonywania zawodu niezależnie od jego zarobków. Statystycznie, pracownicy firm czynnikami przeważającymi opisali oprócz wynagrodzenia atmosferę w zespole, zaangażowanie przełożonego, poczucie sukcesu i szacunku, a także uczciwość firmy jego względem. Marzeniem każdego pracownika oczywiście jest wykonywanie pracy, jednocześnie będącej jego hobby. Dlatego w organizacji zespołu i firmy, jako lider należy zadbać o sprawność komunikacji. Jeśli dobrze zbudujemy relację z zespołem rekrutowanym, będzie on miał do nas wystarczające zaufanie, aby otwarcie poinformować nas o danych usterkach, nieporozumieniach bądź po prostu – o tym, co nie podoba się poszczególnym osobom w ich pracy. Mamy wtedy możliwość odpowiedniej organizacji zakresu zadań. Oczywiste jest, że praca będzie efektywniejsza i lepiej wpływająca na wyniki firmy, jeśli dane obszary wykonania projektu powierzymy osobom, mającym odpowiednie umiejętności, a dodatkowo lubiącym związane z nim zajęcie.

Ważnym kryterium jest także czy nasi pracownicy mają szansę na dalszy rozwój dzięki naszej firmie. Poczucie, że włożony wysiłek jest opłacalny i gwarantuje większy sukces, bez wątpienia jest ogromnym motywatorem. Ta perspektywa dzieli kryteria satysfakcji z wykonywanego zawodu na trzy poszczególne grupy, każda uzależniona od innych czynników. Wyróżnić można strefę prywatną, a więc osobiste wykształcenie, dobranie pracy, która nam odpowiada oraz cechy charakteru i zaangażowanie. Kolejną kategorią są czynniki społeczne, głównie składające się z atmosfery w biurze i zespole, organizacji firmy, a także relacje ze współpracownikami i przełożonymi. Ostatnią grupą są zależności głównie organizacyjne. Składa się na nie wiedza, czy dana praca daje nam możliwość awansu, rozumienie projektów, czas i zarobki oraz poziom bezpieczeństwa i ubezpieczenia. Jak się okazuje zatem, bodźce i źródła zadowolenia z naszej posady są różnorodne, a aby spełnić wszystkie, w dobrej firmie inicjatywę powinien wykazywać pracownik, jak i pracodawca. Zajmując dane stanowisko, jeśli przeszliśmy proces rekrutacji, naszym obowiązkiem będzie nie tylko systematyczność, ale także zaangażowanie i profesjonalizm, głównie odnoszący się do rozdzielania strefy prywatnej z zawodową.

Musimy pamiętać, że ani współpracownicy, ani szef, nie mają wpływu na nasz nastrój uzależniony od życia osobistego, dlatego, aby działać efektywnie, powinniśmy nauczyć się odkładania niezwiązanych z firmą zagadnień na bok na czas pracy. Dodatkowo starajmy się w jak najlepszy sposób wykorzystywać nasze talenty i specjalne umiejętności przy realizacji danego zadania, może to bowiem nie tylko przyspieszyć proces wykonawczy, ale dać nam szansę na zabłyśnięcie w oczach lidera. Dzięki temu automatycznie odczujemy, że nasza praca jest opłacalna i doceniana. Elementy takie jak relacja z zespołem i przełożonym są uzależnione od obu stron przekazu, oczywiście w działalności powinien panować wzajemny szacunek i zaufanie (o tym, jak zbudować dobrą relację pracodawca-pracownik w drugim artykule), natomiast ze strony pracodawców, kierowników i menadżerów oczekiwać należy zaangażowania i doglądania projektów, ale także zapewnienia nam bezpiecznej przestrzeni do pracy, co odnosi się do miejsca, warunków oraz wysoko humanitarnego traktowania.

Spełnienie wszystkich wymagań gwarantujących nam najefektywniejszy wynik pracy i przyjemność z jej wykonywania niezaprzeczalnie jest trudne, ważnym zatem zabiegiem będzie otwartość na zmiany i motywacja do usprawniania działań przedsiębiorstwa. W tej kwestii warto mieć wiedzę na temat procesów planowania i dobrego rozporządzania zespołem, jednocześnie doszkolić się w dziedzinie liderowania oraz dokładnie opracowywać kolejne działania – zamiast myśleć o poprawianiu atmosfery w firmie, już wcześniej efektywnie przeprowadzić rekrutacje.

Przeczytaj również

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia