Rekrutacja, czy loteria w wyborze pracownika?

Dlaczego proces rekrutacji jest tak ważny, skoro tak naprawdę jedynym zadaniem zatrudnionych jest wykonywać swoją pracę? Ponieważ każdemu pracodawcy zależy aby praca była nie tylko wykonana, ale wykonana najlepiej. Zwracanie uwagi na to, komu oferujemy stanowisko pracy jest bardzo istotne. Osoba zgłaszająca swoją kandydaturę powinna przy rozmowie kwalifikacyjnej dowiedzieć się, czego się od niej oczekuje i wymaga, aby była w stanie od początku wiedzieć ,,w co się pakuje”. Ważny jest tutaj konkretyzm i jasność naszych komunikatów. Stosowane kroki w procesie selekcji wszystkie składają się na to, aby osoba zatrudniona była najlepszym wyborem spośród zabiegających się o stanowisko. Należy zatem zwracać uwagę na wszystkie aspekty. Jak osoba się prezentuje, czy widać po niej, że jest zaangażowana w pracę, czy można jej zaufać.

Poza tym warto obserwować małe detale świadczące ogólnie o osobie, nie tylko co jest w jej CV, ale również jak profesjonalnie jest wykonane, jak osoba się zachowuje. Oczywiście nie koniecznie najlepszym sposobem jest wypytanie zatrudnianego o każdy aspekt, to może bowiem go zirytować i spłoszyć. Istotne jest zadanie kluczowych pytań, dających odpowiedź na tyle rozwiniętą, że jednocześnie podającą nam więcej informacji. Rekrutacja jest istotna, ponieważ nie tylko doświadczenie zawodowe wpływa na efekty i jakość pracy zatrudnionego. Na przykład spośród piątki osób na stanowisko kelnera, wszystkich o identycznym doświadczeniu, wybierzemy tą najbardziej pracowitą, pewną siebie, od której można aż wyczuć zaangażowanie. Zwracanie dużej uwagi na rekrutację nie tylko pozwala nam dokonać najlepszego wyboru z możliwych. Pokazuje również osobom ubiegających się o pracę, że bierzemy je i ich ofertę poważnie oraz, że dobrze dbamy o nasz własny biznes. Dlatego rekrutacja jest jednym z najistotniejszych elementów prowadzenia biznesu oraz kadry pracowniczej, zapewnia nas bowiem, że nie powierzamy naszego zaufania i stanowiska pracy byle komu.

Cechy dobrego pracownika (zaufanie, pracowitość, zaangażowanie i obeznanie z danym fachu) oczywiście są bardzo ważne, a rekrutacja pozwala nam rozpoznać spośród osób chętnych do pracy nie tylko najlepiej pasującą na dane stanowisko, ale również taką, której wiemy, że może potrzebować teraz nasz zespół. To element, który ułatwia pracującym tworzenie zespołu o podobnych wartościach, co daje duże korzyści ogólnej pracy.

Przeczytaj również

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia