9 przykazań dobrej strony internetowej

W branży, która zajmuje się tworzeniem stron internetowych wszyscy wiedzą, że aby strona była dobra, musi być wykonana zgodnie z obowiązującymi zasadami. Na co zwracamy uwagę wchodząc na stronę internetową? Odpowiedź jest prosta – liczy się pierwsze wrażenie. Zatem to, co jest ważne to grafika, która powinna być ładna. Co to znaczy ładna? Bo gusta przecież są różne. Ładna to taka, który cieszy oko, ale nie przeszkadza w dostępie i przeglądaniu treści. Strona nie powinna być przeładowana zbędnymi animacjami, banerami i elementami, które mogą ją spowalniać i odwracać uwagę od treści.

Drugą ważną sprawą jest intuicyjne menu, które pozwoli w łatwy sposób dotrzeć do szukanych treści. Najważniejszym elementem menu jest kontakt, bez niego klient do Ciebie nie dotrze. Na wielu stronach autorzy nie podają swoich danych, często ograniczając się do formularza kontaktowego. Nasi odbiorcy chcą wiedzieć z kim mają do czynienia. Nie bój się podać imienia i nazwiska oraz nazwy firmy. Dodatkowo należy podać adres email oraz numer telefonu. Dane kontaktowe możesz uzupełnić linkami do portali społecznościowych.

Nie każda strona potrzebuje wyszukiwarki, zwłaszcza proste firmowe strony składające się jedynie z kilku zakładek. Jednak jeśli prowadzimy rozbudowany serwis lub sklep internetowy to wyszukiwarka jest niezbędna.

Ważną rzeczą jest aktualizacja strony. Proste firmowe strony zawierające tylko ofertę lub galerię zdjęć, mogą być aktualizowane rzadziej. Jeśli natomiast prowadzimy serwis lub sklep internetowy aktualizacja jest niezbędna. Cały czas mamy do czynienia z nowymi trendami, dobra strona się do nich dostosuje. Zmieniaj raz na 5 lat wizerunek swojej strony.

Twoja firma za pomocą strony www powinna być łatwa do odszukania w Internecie. Dlatego pozycjonuj swoją stronę. Pozycjonowanie to złożony etap, często trwający przez długi czas. Rozpoczyna się on już na etapie kodowania. Dobry kod jest jak dobry fundamentu pod budowę domu.

Zmuś swoich klientów do aktywności, włącz komentarze, ocenę produktów, zrób głosowanie. Minimum to formularz kontaktowy. Dodaj tez możliwość polubiania tekstów i udostępniania przez serwisy społecznościowe. Promuj swoją stronę! Serwisy społecznościowe , mailingi, internetowe kampanie reklamowe to dziś norma.

Pamiętaj o tym, aby Twoja strona była wykonana w nowoczesnej technologii, śledź trendy, które bardzo szybko się zmieniają. Teraz standardem są strony responsywne tzn. takie, które dopasowują się do urządzeń mobilnych.

Nigdy się nie zatrzymuj, czas biegnie. Coś, co dziś wydaje Ci się super projektem, za rok może być do zmiany.

Przeczytaj również

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić do spadku motywacji. Rozpoznanie tego problemu

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone