Czy kolory na stronie www są ważne?

Istnieje coś takiego, jak psychologia koloru. Badania pokazują, że pewne kolory wywierają na odbiorcach zawsze podobne emocje.

Z czym kojarzymy poszczególne kolory:

Zielony – rozwój, zdrowie, środowisko, pieniądze;

Niebieski – zaufanie, bezpieczeństwo, spokój i lojalność;

Fioletowy – kreatywność, duchowość, mistyczność, dobrobyt;

Żółty – szczęście, ciepło, młodość, słońce;

Pomarańczowy – przyjaźń, radość, pewność siebie;

Czerwony – siła, miłość, pasja, niebezpieczeństwo, żądze;

Brązowy – ziemia, jedzenie, konserwatyzm;

Czarny – luksus, wyrafinowanie, elegancja, śmierć;

Biały – prostota, czystość, świeżość, dobrobyt.

Będąc świadomym tych czynników, możemy właściwie i przemyślanie tworzyć swój wizerunek. Rozpoczynając od wyboru kolorów przewodnich, logotypu, czy też tworząc stronę WWW. Należy wziąć pod uwagę modę, jaka obecnie panuje. Taka wiedza będzie przydatna wtedy, gdy naszymi klientami mają być ludzie młodzi oraz ci majętni, którzy dużą uwagę przywiązują do prestiżu.

Zatem jeśli chcemy osiągnąć konkretne skojarzenie u odbiorcy, musimy zastosować kolory, które to skojarzenie wzbudzą.

 

Przeczytaj również

Odblokuj naturalną moc swojego zespołu!

Talenty Gallupa, wywodzące się z ponad 50 lat badań i analizy milionów wywiadów, to zestaw 34 wrodzonych wzorców myślenia, odczuwania i zachowania, które są naturalnie efektywne. To „oprogramowanie” naszego mózgu które sprawia, że pewne rzeczy przychodzą nam łatwiej, a inne wymagają większego wysiłku. To nie są umiejętności, wiedza czy wartości.

Czytaj więcej »

Lider na rozdrożu między zyskiem a sumieniem

W świecie, gdzie Excel jest królem, a kwartalne wyniki wyrocznią, etyka lidera staje się luksusem. Czy aby na pewno? Coraz częściej mam wrażenie, że w pogoni za słupkami i procentami gubimy coś bezcennego – ludzką twarz biznesu. Wyobraźmy sobie Jana, prezesa korporacji, który stoi przed dylematem: zainwestować w ekologiczne rozwiązania,

Czytaj więcej »

Kompetencje lidera w erze AI

Ostatnie dziesięć lat na polskim rynku pracy było okresem dynamicznych zmian. Od rozwoju gospodarczego po transformację strukturalną i rosnące znaczenie technologii, rynek pracy ewoluował w sposób, który wymaga od pracowników i pracodawców elastyczności i adaptacji. W nadchodzących latach kluczowe będzie zarządzanie zmianą, rozwój umiejętności jutra i dostosowanie się do nowych

Czytaj więcej »

Lider w jednym kawałku

Wewnętrzna spójność lidera to sekret motywacji zespołu. Wiele mówi się o narzędziach motywacyjnych, systemach premiowych czy inspirujących wizjach. Jednak często pomijany jest fundament, bez którego żadna z tych metod nie przyniesie trwałego efektu: wewnętrzna spójność lidera. Czym właściwie jest ta wewnętrzna spójność? To nic innego jak harmonia między wartościami, przekonaniami,

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2025 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone