Crowdsourcing – pozyskiwanie wiedzy od tłumu

Crowdsourcing jest metodą rozwiązywania problemów lub też tworzenia rzeczy, inicjowania pomysłów poprzez wykorzystanie Internetu, który pozwala na komunikowanie się z osobami, których prawdopodobnie w inny sposób nie bylibyśmy w stanie znać.

 Przykładem, który obrazuje założenia crowdsourcingu  jest scena z filmu Apollo 13, w której pracownicy NASA otrzymali ściśle zdefiniowane zadanie i musieli w sytuacji kryzysowej znaleźć rozwiązanie techniczne ,które sprowadzi  statek kosmiczny na ziemię a kosmonauci przeżyją lot.

Po co stosuje się crowdsourcing? Są trzy powody. Po pierwsze poprzez Internet mamy możliwość kontaktowania się z wieloma osobami w krótkim czasie. Po drugie, możemy wygenerować oszczędności dla firmy bo praca hobbistów, półetatowców i amatorów jest tańsza niż normalnych pracowników. Po trzecie crowdsourcing daje możliwość zaprezentowania umiejętności, które w rezultacie są poszukiwane zarówno w małych firmach jak i dużych korporacjach. W tłumie może objawić się talent. Crowdsourcing jest więc pozyskiwaniem wiedzy od tłumu.

źródło definicji: http://www.crowdsourcing.org.pl/

zdjęcie z filmu Apollo 13

Przeczytaj również

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

[et_pb_section admin_label=”section”] [et_pb_row admin_label=”row”] [et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text”]Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić

Czytaj więcej »

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia