Crowdsourcing – pozyskiwanie wiedzy od tłumu

Crowdsourcing jest metodą rozwiązywania problemów lub też tworzenia rzeczy, inicjowania pomysłów poprzez wykorzystanie Internetu, który pozwala na komunikowanie się z osobami, których prawdopodobnie w inny sposób nie bylibyśmy w stanie znać.

 Przykładem, który obrazuje założenia crowdsourcingu  jest scena z filmu Apollo 13, w której pracownicy NASA otrzymali ściśle zdefiniowane zadanie i musieli w sytuacji kryzysowej znaleźć rozwiązanie techniczne ,które sprowadzi  statek kosmiczny na ziemię a kosmonauci przeżyją lot.

Po co stosuje się crowdsourcing? Są trzy powody. Po pierwsze poprzez Internet mamy możliwość kontaktowania się z wieloma osobami w krótkim czasie. Po drugie, możemy wygenerować oszczędności dla firmy bo praca hobbistów, półetatowców i amatorów jest tańsza niż normalnych pracowników. Po trzecie crowdsourcing daje możliwość zaprezentowania umiejętności, które w rezultacie są poszukiwane zarówno w małych firmach jak i dużych korporacjach. W tłumie może objawić się talent. Crowdsourcing jest więc pozyskiwaniem wiedzy od tłumu.

źródło definicji: http://www.crowdsourcing.org.pl/

zdjęcie z filmu Apollo 13

Przeczytaj również

Jak zbudować zespół marzeń? Najnowsze trendy w zarządzaniu i rola samoświadomości lidera.

Zespół marzeń – to nie tylko fraza, to cel, do którego dążą liczne firmy. Ale jak go osiągnąć dziś? Współczesne zarządzanie coraz bardziej skupia się na ludziach. Budowanie efektywnych zespołów przekracza ramy tradycyjnego przydzielania zadań. To sztuka tworzenia środowiska, w którym każdy członek może rozwijać się, a jednocześnie wspólnie osiągać

Czytaj więcej »

Jaki będzie lider 2030 roku?

Różnice w kompetencjach lidera 2020 roku i lidera 2030 roku są wynikiem zmieniającego się krajobrazu biznesowego, technologicznego oraz społecznego. Oto kluczowe różnice, które można zauważyć: Kompetencje Lidera 2020 Roku: Zarządzanie kryzysowe i adaptacja: Fokus: Radzenie sobie z nagłymi zmianami i kryzysami (np. pandemia COVID-19). Kompetencje: Umiejętność szybkiego dostosowania strategii, zarządzanie

Czytaj więcej »

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2025 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone