Zależność 80/20

Markiz Vilfredo Federico Damaso Pareto  – włoski ekonomista i socjolog pewnego dnia odkrył następującą zależność: 80% majątku całego kraju (we Włoszech) należy do 20% społeczeństwa. Okazało się, że sformułowana w ten sposób zasada ma zastosowanie, w niemal każdej dziedzinie naszego życia.  Przykładowo  ok. 80% wartości intelektualnej przedsiębiorstwa reprezentowane jest przez ok. 20% jego wszystkich pracowników. Około 80% ludności danego regionu zajmuje ok. 20% całkowitego terenu obejmującego ten region. A także, to co nas najbardziej interesuje  zrealizowanie ok. 20% zadań, które masz do wykonania przyniesie ci około 80% efektywności.

Czyli – jeśli masz danego dnia 10 rzeczy do zrobienia, to wykonanie ich wszystkich da ci 100% efektów – to jest jasne. Jeśli jednak odpowiednio wybierzesz 2 z tych 10 zadań i skupisz się na ich jak najlepszym wykonaniu, to osiągniesz aż 80% efektów. 

Źródło: zarzadzajczasem.pl

Przeczytaj również

Nieuświadamiona kompetencja handlowca – historia mojego klienta z awansem w tle!

Janusz był świetnym handlowcem. Zawsze osiągał cele sprzedażowe, budował silne relacje z klientami i był chętnie polecany przez kolegów. Pewnego dnia jego talent został doceniony i awansował na stanowisko managera sprzedaży. Początkowo Janusz był zachwycony. Cieszył się z nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Szybko jednak zaczął dostrzegać pewne trudności. Okazało

Czytaj więcej »

Wierzę w małe firmy!

Małe firmy to serce i dusza biznesowego świata. To tam tkwią marzenia, pasja i ogromne zaangażowanie założycieli. Wierzę w małe firmy, ponieważ to właśnie w nich odnajdujemy prawdziwe perły biznesowego świata. Każda mała firma zaczyna od marzenia – marzenia jednego lub kilku pasjonatów, którzy postanowili podjąć wyzwanie i zrealizować swoje

Czytaj więcej »

5 czynników demotywujących pracowników

[et_pb_section admin_label=”section”] [et_pb_row admin_label=”row”] [et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text”]Motywacja pracowników stanowi kluczowy element efektywności każdego zespołu. Jednak istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na morale i zaangażowanie pracowników. Poniżej przedstawiam pięć głównych czynników demotywujących oraz sugestie, jak im skutecznie zaradzić. Brak uznania. Brak uznania za wysiłek i osiągnięcia pracownika może prowadzić

Czytaj więcej »

5 na 5 gwiazdek od klienta

Dzień dobry! Gdzie szukać sposobów na zwiększenie rentowności biznesu? Zacznij od obsługi klienta. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, stawianie obsługi klienta w centrum uwagi staje się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Ponieważ przy nieograniczonych możliwościach klientów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w Internecie, opinie na temat

Czytaj więcej »

ZAPISZ SIĘ DO NEWS LETTERA !

Subscription Form

2022 © anetagrzegorzewska.pl – wszystkie prawa zastrzeżone

designed by Głowy do wynajęcia